“Analitzant la repressió”

Aquest dijous 16 de novembre a les 19:00 presentem a l’Aula Magna de la UB (Edifici Històric) de Plaça Universitat.

Informe “Aquí [no] es pot protestar” repassa els episodis més destacats de vulneracions en l’àmbit del dret a reunió i manifestació a Catalunya durant el quinquenni 2011-2015, aquell període que el conseller d’Interior Felip Puig va governar sota la màxima d’anar “fins allà on permet la llei i una mica més».

Informe “Repressió i Gènere. Resistències i aportacions a la lluita anti-repressiva des dels feminismes” té per finalitat aproximar-se a la relació entre la repressió i el gènere, prestant atenció a la utilitat de l’òptica feminista per comprendre el fenomen de la repressió exercida per l’Estat amb especial atenció als impactes psicosocials i a la importància de posar en el centre les cures en tant que mecanisme de reparació i acompanyament impulsat des de la visió feminista. A més, es fa un recorregut en l’impacte de la repressió estatal respecte els moviments feministes.

Hi participen:

Anaïs Franquesa, Centre Irídia – Dret de manifestació i reunió

Clara Camps, Universitat de Barcelona – Repressió i gènere

Aina Nadal, U(o)rdint – Acompanyament psicosocial

Jesús Rodríguez, La Directa – Violència policial

Thais Bonilla, Novact – Moderació

La iniciativa d’aquests informes neix de la col·laboració de Novact, Iridia, Institut de Drets Humans de Catalunya i Fundació Solidaritat UB.