“Treballant per la igualtat. L’educació és una peça clau per superar els estereotips de gènere que encara perduren a la nostra societat”

Declaracions de la Dra. Encarna Bodelón, directora del Grup Antígona, al Diari Ara (ara.cat).

Encarna Bodelón és professora de filosofia del dret i directora del Grup de recerca Antígona (dret i societat amb perspectiva de gènere) de la UAB. Des d’Antígona participen en el projecte europeu Build future, stop bullying sobre bullying sexista en instituts. Comenta que els professors dels instituts que formen part de la recerca consideren que en general no tenen problemes de bullying al centre. Si els pregunten per bullying sexista la majoria no saben que són comportaments sexistes que poden arribar a ser estereotips però també poden ser violències masclistes cap a noies, formes d’assetjament sexual o fins i tot algun tipus d’agressió sexual. Generalment les víctimes són noies i alguns nois que no s’adapten al rol masculí. Però la realitat és que efectivament hi ha bullying sexista: “Creiem que els estereotips han desaparegut perquè vivim en una societat que formalment ens diu que som iguals però el discurs amagat continua sent clarament sexista. Encara hi ha molts missatges culturals en imatges de publicitat, videojocs o cinema que perpetuen estereotips de gènere. És un sexisme renovat”.